Skuteczny, profesjonalny naming - jak to się robi?

Naming – lub bardziej po polsku wymyślenie dobrej nazwy dla firmy, produktu lub usługi – to dużo większe wyzwanie, niż mogłoby się wydawać. Wie o tym każdy, kto kiedykolwiek miał okazję spróbować. Profesjonalny naming zakłada stworzenie nazwy, która jest

  1. spójna z tożsamością marki,
  2. oryginalna,
  3. ma szczęście do wolnej nazwy domeny.

To usługa, która należy do najczęściej przez nas wykonywanych. 

To także jedno z naszych ulubionych zadań! Daje ono pole do kreatywnego wyżycia się, oczywiście w granicach wyznaczonych przez specyfikę marki. Przedstawiając Klientom serię nazw staramy się oferować zarówno zachowawcze, jak i mocno kreatywne propozycje.

W tym artykule dzielimy się ogólnymi zasadami, jakimi kierujemy się wykonując naming dla naszych Klientów. Zwracamy również uwagę na specyfikę tego typu zlecenia. 

podkreślenie tematu profesjonalnego namingu przez użycie kafelków ze słowem "name"

Mayaki copywriting – profesjonalne usługi digital marketingowe

Dlaczego lepiej zlecić profesjonalny naming specjaliście?

Wiemy, wiemy… Brzmi to jak bezwstydna autoreklama. Naming wpada jednak w tę samą kategorię usług, co naprawa piecyka gazowego i operacja rzepki. W skrócie – nie chcecie tego robić samodzielnie.

Doświadczenie kluczem do sukcesu marki

Po pierwsze prawidłowe wykonanie usługi wymaga wiedzy i doświadczenia. Słowa potrafią mieć bardzo różne znaczenia w zależności od kontekstu. Wymyślając nazwę dla biznesu, laik ma w pamięci jedynie znaczenia charakterystyczne dla własnego “bąbla informacyjnego”.

Zwykle powstają na tej drodze nazwy nie dość jasne dla odbiorców (zbyt specjalistyczne lub polegające na nieznanych reszcie świata skojarzeniach twórcy). Ponadto, w wyjątkowo pechowych przypadkach nazwa może okazać się obraźliwa lub ośmieszająca.

Dużo łatwiej jest nawigować w tym polu minowym, kiedy jest się na bieżąco z wieloma kontekstami naraz. To jest m.in. zadanie copywritera odpowiedzialnego za naming. 

Uwaga na… ego prezesa!

Drugim największym zagrożeniem przy samodzielnym tworzeniu nazwy dla biznesu jest ryzyko popełnienia „Zbig-Rura”. Po angielsku nazywa się to zgrabnie vanity project i polega na umieszczeniu w nazwie odniesienia do osoby twórcy/prezesa/właściciela. Ten element nazwy z reguły nie wnosi nic konstruktywnego w komunikację marki.

Zobrazujmy to. Skoro szef ma na imię Zbigniew, a firma robi rury, to przecież Zbig-Rur, no mamy to! Nikt z zarządu nie piśnie przecież słowa. Chwilę później lecą w Polskę zbig-rurociągmi Instastory, ulotki za wycieraczkę i nadruki na autobusach… Powyższy przykład może się wydawać przesadzony, ale tylko osobom spoza branży.

Jak więc podejść do tematu? Postaramy się posłużyć jako pozytywny przykład. Pochylmy się nad naszymi wybranymi realizacjami.

Przykłady realizacji w naszym wykonaniu:

Ogrody Elizjum – ekskluzywne, nowoczesne inwestycje budowlane w malowczniczym sąsiedztwie Parku Tonie wymagały odpowiedniej oprawy tekstowej. Nazwa „Ogrody Elizjum” doskonale oddaje mariaż między nowoczesnością, a naturą.

Osiedle Sąsiadów – kolejna współpraca z firmą deweloperską zaowocowała namingiem, który będąc bardzo „wprost”, odzwierciedla przyjazną, rodzinną i bezpieczną atmosferę osiedla na południu Krakowa.

Mayaki – profesjonalny naming dla Twoich usług

W skrócie dystans jest ważny. Kupujesz go w pakiecie z doświadczeniem branżowym. To się opłaca – nie płacisz bowiem za nawadnianie jałowej ziemi. Dlatego też, w Mayakach oferujemy profesjonalną usługę namingową wraz z innymi kreacjami koncepcyjnymi. 

Zgłoś się do nas! W zależności od rodzaju pracy zaproponujemy Ci wycenę dostosowaną do Twojego budżetu i potrzeb – tak, abyś mógł rozpocząć prowadzenie swojego biznesu z gwarancją, że nazwa Twojej firmy trafi w dobre tony.

Dodaj komentarz