copywritingporadnikusługiobrazek określa tematykę tekstu związaną z email marketingiem

W ostatnim wpisie zajęliśmy się tematem katalogów ofertowych. Dziś przypomnijmy sobie, w jaki sposób przeprowadzić skuteczny mailing – tak by był przyjemny w odbiorze, trzymał się z dala od folderu Spam i prowadził do lepszej konwersji.

Skrzynka pocztowa jest sprawdzana przez przeciętnego użytkownika około 3 razy dziennie. Mimo to, wielu polskich przedsiębiorców odbija się o brak zainteresowania swoim mailingiem. Wynikać to może z szeregu błędów, które popełniają, a nie obranej ścieżki – bo w 2022 roku mailing dalej bryluje wśród czołówki najbardziej skutecznych kanałów marketingowych. Co się składa na wieloletnią niezawodność tej konkretnej metody komunikacji? Sprawdźmy, jakie komponenty składają się na skutecznego maila marketingowego.

Nadawca wiadomości marketingowej – nie bądźmy bezimienni

Ludzie lubią kontakt z żywym człowiekiem. Czytelnicy są bardziej skłonni otworzyć Twojego maila, jeśli jest on od „Jana Kowalskiego”, a nie od „Firmy XYZ”. Jeśli obawiasz się, że nie będą wiedzieli kim jest ów Jan Kowalski, możesz użyć zwrotu „Jan Kowalski – Firma XYZ” lub „Jan Kowalski Firma XYZ”, aby nadać swojemu nazwisku niezbędny kontekst.

Określenie tematu maila – krótko, zwięźle, z polotem

Badania wykazały, że aż 79% odbiorców otwiera emaila na podstawie samego tematu.  Dlatego też upewnij się, że Twój temat jest:

  • Krótki i na temat (od 40 do 50 znaków, czyli 9-14 słów).
  • Konkretny i adekwatny do treści emaila
  • Chwytliwy. Humor i dowcip mogą stanowić skuteczny temat wiadomości, w zależności od głosu Twojej marki.
  • Nie powinien zawierać elementów aktywujących filtry antyspamowe, takich jak słowa pisane z wielkiej litery, spacje między literami czy zwroty typu „kup teraz”, a nawet „za darmo”.

Skuteczny mailing – preheader też sprzedaje

Tekst preheadera pojawia się po linii tematu, przed podglądem wiadomości w Twojej skrzynce odbiorczej. Zawiera on krótki opis e-maila. 

Tekst w preheaderze nie jest konieczny i nie wszyscy klienci poczty go obsługują. Może on jednak zachęcić użytkowników do kliknięcia, intrygując zapowiedzianą treścią i dając im jasny obraz tego, o czym jest e-mail. 

Limity znaków w nagłówku różnią się w zależności od klienta poczty elektronicznej, ale 40-50 znaków powinno wystarczyć dla większości z nich.

Nagłówek skutecznego e-maila – szybka prezentacja Twoich treści

Nagłówek to treść znajdująca się na samej górze Twojego emaila marketingowego. Tekst w nim zawarty powinien być angażujący i adekwatny do reszty wiadomości, ponieważ to właśnie on jest widoczny w podglądzie skrzynki odbiorczej. 

Po otwarciu, ten fragment wiadomości jest pierwszym, co rzuca się czytelnikowi w oczy. Warto zadbać więc o warstwę wizualną, prawda? Aby nadać mailowi profesjonalnego sznytu i uczynić go bardziej rozpoznawalnym, warto wystylizować nagłówek. Robimy to poprzez dodanie logo firmy wraz z innymi elementami wizualnymi, które mają ułatwić nawigację przez treść maila.

Treść wiadomości marketingowej – gradacja treści

Treść e-maila marketingowego to miejsce, w którym przekazujesz czytelnikom swoją wiadomość. Z tego tytułu właśnie dlatego zadbaj o jej przejrzystość i zwięzłość. 

Oszczędź swoim czytelnikom nadmiaru informacji, oferując krótkie opisy, po których umieszczaj linki do bardziej szczegółowych informacji na swojej stronie internetowej. Najważniejsze informacje powinny znajdować się we wstępnej części wiadomości, tak aby czytelnik widział je zanim będzie musiał przewinąć stronę w dół.

Skuteczny mailing cechuje się również brakiem ścian tekstu. Rozbij je za pomocą podtytułów, hiperłączy, CTA i grafik.  Pamiętaj – nie wszystkie serwery pocztowe obsługują zdjęcia. Aby uniknąć braku czytelności i odrzucenia maila, upewnij się, że wszystkie Twoje grafiki są podpisane.

Linki w wiadomości – by treść nie przytłoczyła

Jak wspominaliśmy już wcześniej, posiadanie linków do stron w Twojej witrynie pomoże wyeliminować zjawisko “ściany tekstu” w emailu marketingowym i przyciągnie pożądany ruch na Twoją stronę. Pamiętaj jednak, aby ich nie nadużywać, gdyż w przeciwnym razie współczynnik klikalności spadnie. Linki w emailach marketingowych powinny być:

  • Widoczne: Linki powinny mieć inny kolor niż tekst, aby ludzie wiedzieli, gdzie kliknąć.
  • Otagowane: Linki śledzące pozwolą Ci sprawdzić, jakie informacje są najbardziej angażujące wśród Twoich czytelników oraz wyodrębnić kampanie według kanałów.
  • Odwołujące się do podjęcia aktywności: Zamiast zbyt ogólnego „Kliknij tutaj!”, użyj bardziej rozbudowanych zwrotów, takich jak „Odwiedź ten wpis na blogu, aby dowiedzieć się więcej” lub „Zapisz się na nasze następne zajęcia z haftowania tutaj”. Linki mają znacznie większą szansę na kliknięcie, jeśli fraza dokładnie opisuje, co się stanie po wejściu na podstronę.

Stopka – byś nie był anonimowy

To ostatni element zgrabnie napisanego maila marketingowego. Stopka zawiera wiele informacji o Twojej firmie, w tym:

  • Link do strony głównej witryny
  • Link do rezygnacji z subskrypcji
  • Link do aktualizacji preferencji emailowych
  • Dane kontaktowe (adres, numer telefonu)
  • Przyciski społecznościowe do śledzenia Twoich kont społecznościowych (Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, itp.)

Jak zmieścić tak wiele informacji w małej stopce? Do gry wchodzą tutaj proste symbole graficzne i elementy wizualne, które mogą zawierać odpowiednio otagowany link. Możesz również pobrać szablon, który będzie zaprojektowany odpowiednio do Twoich mailingowych potrzeb.

Mayaki – skuteczny mailing, który sprzedaje

Potrzebujesz treści maila na cito? Napisz do nas. Szybko i sprawnie otrzymasz treści, które zachęcą nowych Klientów do sprawdzenia Twojej oferty, a starych – do ponownego zasięgnięcia Twoich usług. Zapraszamy!

Dodaj komentarz