Witamy w cyklu artykułów, z których dowiesz się, jak podchodzimy do kreacji logo. Marketing jest gałęzią interdyscyplinarną. Tak więc, choć pozornie poruszamy temat związany z designem graficznym, będziemy poruszać się również wokół sfer związanych z brandingiem. O tym ostatnim wspominaliśmy w ostatnim artykule. Zachęcamy do lektury!
Najprawdopodobniej nie kojarzysz żadnej znanej marki, która by nie podpierała się chwytliwym logotypem. Przyczyna jest prosta – logo to pierwsza rzecz, która jest zapamiętywana przez Twoich potencjalnych klientów. Dobrze zrobione, potrafi przykuć uwagę, a co za tym idzie – pomóc nawiązać kontakt z Twoją publiką.
Logo jak Tinder – chcesz wyglądać dobrze
Z reguły pierwszą rzeczą, jaką ludzie będą kojarzyć z Twoją działalnością, jest logo. Marketing wokół innych gałęzi Twojej działalności jest również istotny – ale to wizualna reprezentacja Twojej firmy jest czymś, co w pierwszej kolejności zachęca do komunikacji z brandem.
Pomyśl o tym w ten sposób – biznes jest jak randka. Twoim celem jest zarówno przyciągnięcie odpowiadających Ci klientów i nawiązanie relacji opartej na wzajemnej sympatii.
Pociągnijmy tę analogię dalej. W tym przypadku, logo jest Twoim zdjęciem profilowym na Tinderze. To właśnie ten element identyfikacji ma za zadanie:
1. zapaść w pamięć,
2. zainteresować,
3. sprokurować dalszą interakcję z Klientem.
Dlatego, jakkolwiek można uznać logo za element stricte estetyczny, należy pamiętać, że wstępna prezentacja jest kluczem do dalszej współpracy.
Projektowanie logo a branding – nadaj marce głos
Skuteczna komunikacja opiera się na obranej osobowości Twojej marki. Dlatego też pierwszym krokiem do wykreowania odpowiedniego logo jest zrozumienie, czym jest Twój brand. Po wykrystalizowaniu wizji tego, jakie pobudki kierują Twoją marką decyzje projektowe wokół kreacji logotypu będą dużo łatwiejsze do podjęcia.
Z tego też powodu powinieneś sobie zadać kilka pytań, które pozwolą Ci dotrzeć do sedna tego, kim Twoja marka jest:
- Dlaczego założyliśmy ten biznes?
- Jakie przekonania i wartości są ważne dla nas jako firmy?
- Co robimy lepiej niż ktokolwiek inny?
- Co czyni nas wyjątkowymi?
- Gdybyśmy mogli opisać naszą markę w trzech słowach, co by to było?
- Jakich trzech słów chcielibyśmy, aby użyli nasi klienci, aby nas opisać?
Ten krok jest nie tylko ważny dla kreacji logo. Marketing powinien się opierać na wspólnych założeniach filozofii marki. W innym wypadku ryzykujemy, że rozminiemy się z grupą docelową – a co za tym idzie, nasza firma nie będzie w stanie pozyskać optymalnej liczby Klientów.
Logo – marketing Twojej firmy musi mieć głos
Jak podchodzimy do takich realizacji? Spójrzmy na klika przykładów z naszej stajni:
Weronika Kołodziejczak – ubezpieczenia na życie – Pierwszymi skojarzeniami, które mamy utożsamiać z tą marką jest skuteczność, mądrość w ocenie sytuacji, szybkość działania. Dlatego też elementem identyfikującym markę jest litera W pochodząca od nazwiska, stylizowana na wzrastający wykres. Drugim charakterystycznym elementem są skrzydła kojarzące się z Hermesem – mitologicznym posłańcem bogów.
Gabinety Za Horyzont – W tym przykładzie znów mamy do czynienia ze stylizowaną literą odpowiadającą inicjałowi marki. Terapia jest procesem ciągłym; nawet po wyjściu z wizyty, wdrażamy wiedzę o naszych zachowaniach i ich przyczynach w życie codzienne. Stąd też literę H spaja znak nieskończoności. Kolorystyka jest dobrana tak, by kojarzyła się z profesjonalną pomocą i bezpieczeństwem.
Logo – zamów u nas!
Jesteśmy dumni z naszych realizacji graficznych. Odpowiadają one potrzebom Klientów i spełniają swoją funkcję, opowiadając spójną historię brandu.
Jeżeli to przymioty, na których Ci zależy, skontaktuj się z nami! Gwarantujemy sprawną realizację i sprawiedliwą wycenę usług, których potrzebujesz.