Logo firmy – czyli temat przewodni naszej serii o projektowaniu naszej “marketingowej twarzy” wraca tuż po świętach! Dziś skupimy się na poszukiwaniu inspiracji do wymyślenia tematu przewodniego. Zapraszamy do lektury!
Najtrudniejszą częścią procesu projektowania może być poszukiwanie inspiracji dla logo. Na szczęście mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które sprawią, że będzie to naprawdę łatwe.
Logo firmy – projekt “Burza Mózgów”
Burza mózgów to wspaniała metoda do wynajdowania silnych, wyrazistych i spójnych koncepcji. W jej trakcie warto przestrzegać trzech kroków, które pozwolą na odnalezienie najciekawszych kreatywnych pomysłów na nowe logo Twojej firmy. Oto one:
- Postępuj zgodnie z zasadami burzy mózgów: Burza mózgów polega na wydobyciu wszystkich pomysłów (nawet tych naprawdę bardzo złych) i zapisaniu ich. Nawet okropny pomysł może zapoczątkować rozmowę, która doprowadzi do genialnego rozwiązania.
- Myśl jak Twój potencjalny klient: Stwórz listę słów, które opisują Twoją markę i to, jak chcesz, aby była postrzegana. Myśl jak osoba z Twojej docelowej grupy demograficznej i zawsze pamiętaj, co byłoby dla niej ważne.
- Zaangażuj wszystkich: Różnorodność koncepcji jest kluczem do sukcesu. Przyprowadź ludzi z każdego działu, a nawet przyjaciół i partnerów biznesowych. Im więcej perspektyw, tym lepiej.
Nowe logo Twojej firmy – stwórz moodboard
Jeśli jesteś wzrokowcem, moodboard może być dla Ciebie idealnym narzędziem do czerpania inspiracji. Możesz stworzyć prawdziwą tablicę, wycinając i przypinając wydrukowane obrazy lub stworzyć tablicę cyfrową (Pinterest będzie tu oczywistym wyborem).
Po prostu zbierz wszystkie obrazy, do których czujesz się przyciągany – mogą to być inne loga, kombinacje kolorów, ilustracje lub grafiki. Zaszalej! Zobaczysz, że Twoja tablica nastrojów będzie odzwierciedlać styl i cechy projektu, do których czujesz szczególny pociąg.
Zobacz, jak to robimy – Laziza Oriental Kebab
Rebranding Lazizy (Facebook) obejmował także wizualną reprezentację marki. Dla przeciętnego Europejczyka arabski napis wygląda dość generycznie. Dlatego też zdecydowaliśmy się na włączenie do identyfikacji wizualnej maskotki marki – wielbłąda zaprojektowanego przez Agnieszkę Agrypę Rypińską (Facebook, Instagram).
Nowe logo – sprawdź trendy u konkurentów
Inspiracja działaniami konkurencji jak najbardziej się sprawdza! Dzielicie swoją publikę – zatem jest duża szansa, że rozwiązania, które wprowadzono u rywala, sprawdzą się również u Ciebie.
Oczywiście kopiowanie jeden do jednego jest co najmniej niewskazane – i to z wielu powodów. Dlatego też zastanów się, co wyróżnia Twoją markę i jak możesz zgrabnie podkreślić te różnice w swoim projekcie.
Logo Twojej firmy – odwrotna inspiracja
Możesz też podejść do tego typu inspiracji od zupełnie innej strony – czyli stworzyć projekt, który będzie się wyraźnie odcinał od konkurencyjnych. Jeśli wszystkie inne firmy w Twojej branży są monochromatyczne, może powinieneś zdecydować się na jakiś kolor, aby się wyróżnić. Jeśli wszystkie inne firmy używają bardziej konserwatywnych metod prezentacji, być może to zabawne i nowoczesne logo przyciągnie uwagę!
Mayaki – projekt logo firmy w zasięgu Twojej ręki
Jak sam widzisz – projektowanie logo oznacza wiele pracy i energii poświęconej w wykreowanie samego konceptu. Jeżeli rozważnie podejdziesz do początkowych etapów projektu, realizacja pójdzie o wiele sprawniej. Efekty końcowe zaś będą o wiele bliższe tego, jakim głosem ma mówić Twoja marka.